Kompletní online marketing pro gpscentrum

w

Zadání

Gpscentrum je síť 8 kamenných obchodů s osobním a odborným přístupem k prodeji auto navigací, fitness, sport a outdoor GPS zařízení. Web nabízí také možnost online nákupu.

Zadáním naší spolupráce je přivést zákazníky na pobočky gpscentra. To děláme tak, že upozorňujeme různými kanály na existenci poboček a výhody gpscentra lidi v jeho okolí.

Výsledky

Když srovnáváme měsíce duben až červen roku 2016 a 2017, dosáhli jsme:

  • 20% zvýšení návštěvnosti webu
  • 20% zvýšení návštěv kontaktních stránek poboček na webu
  • 15% zvýšení návštěvnosti prodejen
  • 10% zvýšení celkového obratu v prodeji

Online strategie

Vizi a zadání jsme společně hledali. Po 15 letech existence gpscentra jsme spolupracovali na tvorbě nového webu s eshopem a nastavovali webovou analytiku, abychom k diskusím o strategii získali data. Shodli jsme se na tom, že online prodej není hlavním cílem online marketingové strategie.

Gpscentrum si vždy zakládalo a bude zakládat především na odbornosti, lidském přístupu a zapálení pro věc. Proto jsme chtěli dosáhnout, aby se lidé v gpscentru osobně zastavili, ať už potřebují GPS zařízení koupit, nastavit či opravit.

Strategii jsme pak postavili na dvou pilířích:

  1. Budování tváře gpscentra jako odborníka na GPS přístroje a tedy důrazem na tvorbu odborného obsahu.
  2. Lokální online marketing, díky kterému reklamu cílíme na lidi, kteří se pohybují v dosahu jednotlivých poboček.

Je skvělé, že začínají od základu, tedy s analýzou problému, a pak se mu skutečně věnují. Neslibují přitom zázraky. Úspěch se málokdy dostaví přes noc. Na StartOnline je důležité i to, že dokáží motivovat nejen “on-line”, ale zejména při osobních schůzkách a probírání dalších strategií, kdy skutečně je vidět jejich zájem a zapálení pro věc.

Luboš Maule

gpscentrum

Lokální marketing

Kampaně gpscentra cílíme do vzdálenosti 30 km kolem poboček. Využíváme reklamu ve vyhledávání cílenou na lokality a také obsahovou síť a remarketing, ve kterých využíváme bannery s navigací. Cílení na lokality a navigaci do místa poboček využíváme i na Facebooku.

Velmi lákavé pro nás bylo i spojení lokálního marketingu s produkty, které gpscentrum prodává. Do remarketingových kampaní jsme tak mohli napsat: „Neztratili jste se náhodou? Odnavigujeme vás zpátky do gpscentra“. Tento motiv jsme využili třeba i u vánoční kampaně:

PPC kampaň

Kampaně gpscentra přivádějí na web relevantní, geograficky zacílenou návštěvnost za co nejnižší cenu. Kvalitu návštěvnosti vyhodnocujeme podle míry okamžitých odchodů z webu, počtu stránek na 1 návštěvu a podle toho, kolik lidi rozklikne detaily poboček. V domluvených obdobích se pak na prodejnách sleduje, kolik lidí reálně do kamenného obchodu dorazilo.

Dále sledujeme závislost mezi počtem uživatelů na webu a počtem realizovaných obchodních transakcí a výší celkového obratu.

Za rok průběhu PPC kampaně jsme dosáhli:

%

snížení ceny za klik

%

zvýšení návštěvnosti webu za ten samý rozpočet

%

zvýšení konverzní míry návštěvy prodejen

Odborný obsah

Velkou výzvou bylo přimět ředitele pražské pobočky Luboše Maula, aby sdílel své odborné know-how v podobě článků, srovnání a recenzí na GPS zařízení. A dělá to skvěle!

Jeho články získávají přirozenou návštěvnost, protože kromě dobrého obsahu je potřeba myslet i na SEO. Poptávku po tomto typu obsahu jsme zjistili díky analýze klíčových slov.

Odborný obsah publikujeme i přes Facebook kampaně a jako rozšíření Google kampaní.

Tip na závěr

Chcete si koupit autonavigaci, GPS přístroj na kolo či fitness hodinky, a nevíte, podle čeho vybírat? Přečtěte si články na webu gpscentra nebo se rovnou zastavte na jejich pobočkách.

Potřebujete něco podobného? Online marketing můžeme nastartovat i vám.