Máte svůj web nebo se ho právě chystáte tvořit? Tak to pravděpodobně chcete, aby vás lidé na internetu našli. Významným zdrojem návštěvnosti jsou pochopitelně vyhledávače. Vyhledávání na internetu je ale zároveň vzácným zdrojem informací pro váš byznys. Chytrá analýza klíčových slov vám napoví nejen to, která klíčová slova máte použít na svém webu, ale dozvíte se něco i o vašich potenciálních zákaznících a zjistíte, jak vaše produkty a služby sladit s jejich potřebami.

Analýzu vyhledávání na internetu, kterou získáte z nástrojů reklamních systémů Google AdWords a Sklik, přitom můžete využít hned pětkrát:

Klíčová slova pro web

Vyhledávání na internetu

K analýze vyhledávání na internetu slouží analýza klíčových slov

Každý, kdo má vlastní web, se dříve či později začne zabývat tím, jestli jeho uživatelé přicházejí z přirozeného (neplaceného) vyhledávání na Googlu a Seznamu. Ideální ale je se nad tím zamyslet už dříve: v optimalizaci webu pro vyhledávače (tzv. SEO) hrají důležitou roli klíčová slova, a proto by se analýza klíčových slov měla zpracovat před začátkem tvorby webu.

V takovém případě pomůže určit, jak web strukturovat, jaké použít titulky a url adresy, a taky z ní vycházejí texty určené pro statickou část webu. Další funkční SEO prvky pak můžou na analýzu navázat.

Klíčová slova pro reklamu na internetu

Na principu klíčových slov spočívá z velké části i placená reklama na internetu známá pod názvem PPC reklama. U této reklamy platíte pouze za přivedeného uživatele na web, z čeho pochází i název PPC (platba za proklik, anglicky pay per click). Kampaně ve vyhledávání využívají klíčová slova přímo pro zobrazování reklamy ve výsledcích vyhledávání. I tzv. obsahová síť (weby, které se přihlásí do partnerské sítě Google nebo Seznamu) se řídí cílením na klíčová slova. Reklamou v obsahové síti můžete uživatele internetu oslovit tehdy, když si čtou obsah související s vaší činností.

Když třeba nabízíte masáže, můžete právě prostřednictvím vyhledávání oslovit uživatele v momentu, kdy masáže hledají. Můžete jim ale také masáž nabídnout ve chvíli, když si čtou obsah týkající se bolesti zad, cvičení zádových svalů nebo různých tělesných symptomů, které svědčí o tom, že by mohli mít o masáž zájem.

Klíčová slova pro obsahovou strategii

Tvorba hodnotného obsahu je důležitou složkou celé marketingové strategie. Proto ani v dalších marketingových aktivitách není dobré klíčová slova podcenit. Příkladem může být obsahová strategie. Ta se obvykle tvoří právě proto, aby splnila několik funkcí najednou. Slouží jak tomu, aby formou newsletteru nebo příspěvku na Facebooku zaujala uživatele, tak k tomu, aby pak přiváděla přirozenou návštěvnost na váš web.

Ideálním mixem pro vaši obsahovou strategii je proto kombinace zajímavého obsahu a těch správných klíčových slov. Když tvoříte svůj publikační plán a řešíte, o čem budete psát, mějte po ruce analýzu klíčových slov. Každý článek, který píšete kvůli jeho obsahu, je dobré upravit tak, aby na správných místech obsahoval klíčová slova. Na druhé straně to s optimalizací pomocí slov nelze přehánět, aby neutrpěla čtivost textu. Když pak k článku doplníte potřebné SEO prvky, které nejsou uživatelům viditelné, výrazně tak zvýšíte šanci na jeho přirozené vyhledání.  

Trendy ve vyhledávání na internetu

Vyhledávání na internetu může mít během roku stabilní průběh, může ale také vykazovat výraznější sezónnost. Někdy to pouze potvrzuje, co již z praxe víte. Někdy ale zjistíte zajímavé informace, které vám pomohou plánovat vaši činnost.

Pokud se do analýzy trendů vyhledávání pustíte, je potřeba se podívat na různé produkty či služby zvlášť. Z obecného trendu obvykle nic nezjistíte. Různé produkty a činnosti často ukazují odlišnou sezónnost. To vám pomůže naplánovat vaše marketingové aktivity. Pokud vám např. sezóna začíná na jaře, umožňuje vám trend vyhledávání zjistit, kdy už pro vaše potenciální klienty jaro pocitově začíná a kdy tedy s marketingovými aktivitami začínat.

Toto je sezónní trend pro vyhledávání na internetu pro údržby zahrad. Tento trend je meziročně stabilní.

Toto je sezónní trend pro vyhledávání na internetu pro údržby zahrad. Tento trend je meziročně stabilní.

 

Co nám vyhledávání říká o chování uživatelů?

Vyhledávání na internetu vám přináší spoustu informací o chování vašich potenciálních zákazníků. Ukazuje, co lidi zajímá, čím žijí. Některé zájmy lidí jsou dlouhodobé a stabilní. Ve vyhledávání se ale taky objevují knihy nebo filmy s velkou publicitou či známé osobnosti a jejich aktivity. Obrovský vliv na vyhledávání má televize, ať už jde o právě běžící televizní show nebo masivní reklamní kampaně.

Základem dobře nastavené marketingové strategie je to, že dokáže reagovat na reálnou poptávku lidí. Někdy se nabídka byznysu a poptávka uživatelů internetu míjí, protože nabízené služby a produkty nejsou sladěné s potřebami lidí. O poptávce se však můžete dozvědět z analýzy klíčových slov docela snadno. To, co lidé chtějí, vidíte v konkrétních zadáních a číslech. Ke kvalitnímu průzkumu trhu to má daleko, ale jako východisko po čem se pídit poslouží skvěle.

Pokud chcete, aby váš byznys fungoval online a potřebujete pomoci s nastavením vyhledávání na internetu, obraťte se na nás.

 

Komentáře