gpscentrum
Případová studie obsahové strategie a SEO
Práce na obsahové strategii a SEO pomohla získat gpscentru o 120 % vyšší tržby z vyhledávačů
Spolupráce gpscentra se StartOnline
S gpscentrem jsme začali spolupracovat v létě 2016. Domluvili jsme se na realizaci komplexního online marketingu a nastavení správné online strategie pro prodej GPS zařízení přes e-shop. Naše činnost se tedy skládala ze dvou odlišných částí: první spočívala v reklamních kampaních s okamžitým efektem a druhá v nastavení obsahové strategie pro e-shop a realizaci SEO. Protože druhá část našich aktivit přinášela výsledky až po několika měsících, byla skvělým doplňkem k reklamním kampaním, které měla šanci při správné implementaci podpořit.
Primárním cílem SEO úprav bylo:
- navrhnout a realizovat změny v informační architektuře webu,
- zvýšit přirozenou návštěvnost webu z vyhledávačů
- a v neposledním řadě zvýšit prodej GPS zařízení přes e-shop.
Obsahová strategie a SEO pro gpscentrum
Cílem obsahové strategie a SEO (optimalizace pro vyhledávače) bylo zvýšení objemu a kvality neplacené návštěvnosti z vyhledávačů. Při optimalizaci bylo třeba upravit obsah na webu tak, aby jednotlivé stránky webu byly vyhledávači vyhodnoceny jako kvalitní a relevantní vůči kýženým vyhledávacím dotazům.
Optimalizace webu pro vyhledávače měla několik kroků:
- Zpracování rozsáhlé analýzy klíčových slov – Analýza klíčových slov nám umožnila zjistit, pod jakými frázemi lidé hledají produkty gpscentra.
- Vypracování návrhů na změny struktury webu – Výstupy z předchozího bodu nám umožnily vypracovat návrhy na změnu struktury webu a následně i na optimalizaci obsahu samotných stránek.
- Definování obsahové strategie – V tomto bodě jsme se rozhodli zdůraznit tvář gpscentra jako odborníka na GPS přístroje a z jeho personálu dodat image ochotného, a hlavně erudovaného rádce pro výběr zboží.
- Vytváření obsahu pro web ve spolupráci s odborníky gpscentra – Poslední bod představoval psaní novinek, recenzí či článků, které porovnávají produkty a postupy nebo radí, jak se správně rozhodovat při výběru GPS navigací či chytrých hodinek.
Správně navrhnutá obsahová strategie a implementované SEO zásadně přispěly k tomu, že se gpscentru podařilo obsadit lepší místo ve vyhledávačích a získat více zákazníků.
Gpscentrum je prodejcem autonavigací, fitness, sport a outdoor GPS zařízení, které prodává skrze 8 kamenných obchodů a e-shop. Společnost vyniká osobním a odborným přístupem.
S firmou StartOnline spolupracujeme více než tři roky. Z prvotní myšlenky “pouze” vylepšit webové stránky a začít se “trochu více” věnovat on-line marketingu, se vyvinula sice velmi náročná, nicméně z dlouhodobého hlediska úspěšná spolupráce. Je skvělé, že začínají od základu, tedy s analýzou problému, a pak se mu skutečně věnují. Na StartOnline je neméně důležité i to, že dokáží motivovat nejen “on-line”, ale zejména při osobních schůzkách a probírání dalších strategií, kdy skutečně je vidět jejich zájem a zapálení pro věc.

Graf ukazuje nárůst objednávek z přirozených výsledků vyhledávání. NA SEO jsme začali pracovat v březnu roku 2018.
Za rok práce na SEO jsme dosáhli:
%
nárůst roční návštěvnosti z vyhledávání
%
více objednávek v porovnaní s předchozím rokem
%
větší tržby v porovnaní s předchozím rokem

Tip na závěr
Chcete si koupit GPS přístroj na kolo, fitness hodinky či autonavigaci a nevíte, podle čeho vybírat? Přečtěte si články na webu gpscentra nebo se rovnou zastavte na jejich pobočkách.