Jahodárna Brozany nad Ohří

Případová studie soutěže na Facebooku

Případová studie soutěže na Facebooku

Jahodárna Brozany nad Ohří je ekologická farma asi hodinu jízdy severně za Prahou. Na ploše 17 hektarů pěstuje různé plodiny, které prodává přes prodejní stánek u obce Doksany a přes vlastní e-shop.

Martin Cibulka se společníkem založili Jahodárnu v r. 2005 a dnes už zdaleka nepěstují pouze jahody. Naše podzimní kampaň na Facebooku se zaměřovala na prodej pravého českého česneku. Přečtěte si, jak to dopadlo.

w

Zadání

Cílem kampaně byl prodej česneku přes eshop. S p. Cibulkou jsme se domluvili, že to zrealizujeme formou soutěže na FB stránce Jahodárny Brozany nad Ohří s následným remarketingem.

K tomu, aby bylo možné sledovat výsledky, bylo také potřeba nastavit měření výsledků na prezentačním webu Jahodárny i v eshopu a vzájemně tyto platformy provázat.

Z

Realizovali jsme

  • Nastavení měření cílů na webu a nastavení e-commerce měření v e-shopu
  • Nastavení pixelu a následné nastavení publik pro realizaci remarketingu pro Facebook
  • Příprava dokumentu oficiálních pravidel soutěže
  • Realizace samotné soutěže

Jak jsme to vymysleli?

Soutěž jsme koncipovali tak, aby pro zodpovědění soutěžní otázky bylo nutné navštívit e-shop. Zeptali jsme se tedy, kolik odrůd česneku Jahodárna Brozany nabízí. Součástí podmínek soutěže bylo stát se fanouškem FB stránky.

Cílili jsme jednak na současné fanoušky (necelých 25 tis. v čase zahájení soutěže), které bylo potřeba trochu rozhýbat a jednak na publikum podobné návštěvníkům e-shopu. Ze správných odpovědí jsme po 10 dnech soutěže vylosovali 4 výherce, kteří získali česnekový cop a voucher v hodnotě 1000 Kč na nákup v e-shopu dle vlastního výběru.

Soutěž splnila hned několik funkcí. Zvýšili jsme aktivitu na FB stránce a přitáhli jsme k ní i nové publikum. Soutěže na Facebooku však nejsou samoúčelné a proto na soutěžní příspěvek navazovala remarketingová kampaň zaměřená na prodej. Díky ní jsme oslovili s nabídkou e-shopu všechny, kteří se soutěží a s webem interagovali.

Pokud vás zajímá komplexní pohled na soutěže, přečtěte si náš článek Jak pořádat soutěže na Facebooku.

Soutěž na Facebooku přinesla:

reakcí

komentářů

sdílení

nových fanoušků

Jak se to projevilo v prodeji přes e-shop?

náklady na kampaň

%

zvýšení počtu objednávek

cena za konverzi

%

konverzní míra webu

Počet dokončených objednávek v e-shopu:

Tip na závěr

Pravý český česnek obvykle v Albertu či Tescu nekoupíte. Podívejte se i vy do e-shopu, kolik různých odrůd českého česneku existuje! My ve StartOnline jsme se už na zimu vybavili! Slibujeme, že nebudeme jeho velké množství konzumovat před odchodem do práce 🙂

Potřebujete něco podobného? Online marketing můžeme nastartovat i vám.