PŘÍPADOVÁ STUDIE PROIBS®
Online a obsahová strategie nového produktu
Jak nastartovat online marketing
nové značky
Pomohli jsme zvýšit
vyhledávání značky
z 0 na 1680
vyhledávání měsíčně během prvního měsíce kampaní
Jak nastartovat online marketing nové značky
Pomohli jsme zvýšit
vyhledávání značky
z 0 na 1680
vyhledávání měsíčně během prvního měsíce kampaní
Na začátku spolupráce
Postup při nastavení strategie prodeje
Pro PROIBS® jsme vyvinuli strategii, která se zaměřuje na specifické zdravotní příznaky spojené s IBS, jelikož samotný termín není v Česku a na Slovensku často vyhledávaný. Pomocí obsahu a cílených kampaní edukujeme o souvislostech těchto příznaků s IBS a nabízíme řešení prostřednictvím našeho produktu. Brandová komunikace je sjednocena se zaměřením na klíčové symptomy.
1
Průzkum konkurence: Než jsme začali navrhovat strategii, provedli jsme rozsáhlou analýzu konkurence, abychom pochopili jejich komunikaci a klíčové prvky, na které se zaměřují.
2
Analýza klíčových slov: Vypracovali jsme také analýzu klíčových slov, abychom identifikovali možnosti pro organický růst.
3
Obsahová strategie: Zjistili jsme, že konkurence se tématu IBS téměř nevěnuje. V zahraničí je téma IBS dobře známo. V Česku a na Slovensku není tento pojem tolik vyhledávaný. Proto jsme se rozhodli využít to, že PROIBS® může být jako první značka, která téma otevře. Jelikož ale samotné IBS nebo IBS symptomy nejsou hledané výrazy, využili jsme konkrétní zdravotní příznaky (průjem, zácpa, plynatost, křeče v břiše), které naopak hodně vyhledávané jsou. Začali jsme na ně tvořit blogové články a další webové texty, které edukují čtenáře, že tyto symptomy mohou mít spojitost s IBS a my mu nabízíme řešení v podobě našeho produktu. Důležité také bylo soustředit se a vybírat taková klíčová slova, která zohledňují dlouhodobost a chronické potíže.
4
Návrh kampaní: Kampaně máme rozdělené na vyhledávací a obsahové.
- vyhledávací kampaně máme rozdělené na jednotlivé symptomy, abychom viděli, které téma nám přinese nejlepší výsledky a tedy i zjistili, se kterým tématem produkt nejvíce spojovat.
- v obsahových kampaních komunikujeme opět články z obsahové strategie, které nám vodí levnou ale relevantní návštěvnost na web.
jelikož produkt neprodáváme přímo na webu Proibs.cz, na který cílíme reklamu, ale online prodej probíhá ve vybraných lékárnách, nemá smysl dělat - remarketingovou reklamu. Když už uživatel totiž hledá přímo produkt, tak si jej lékárny odchytí svojí reklamou.
5
Brandová strategie: Abychom měli komunikaci značky ucelenou, rozhodli jsme se i samotnou komunikaci postavit na symptomech, které uživatelé můžou ve spojitosti s IBS mít.
Postup při nastavení strategie prodeje
Pro PROIBS® jsme vyvinuli strategii, která se zaměřuje na specifické zdravotní příznaky spojené s IBS, jelikož samotný termín není v Česku a na Slovensku často vyhledávaný. Pomocí obsahu a cílených kampaní edukujeme o souvislostech těchto příznaků s IBS a nabízíme řešení prostřednictvím našeho produktu. Brandová komunikace je sjednocena se zaměřením na klíčové symptomy.
1
Průzkum konkurence: Než jsme začali navrhovat strategii, provedli jsme rozsáhlou analýzu konkurence, abychom pochopili jejich komunikaci a klíčové prvky, na které se zaměřují.
2
Analýza klíčových slov: Vypracovali jsme také analýzu klíčových slov, abychom identifikovali možnosti pro organický růst.
3
Obsahová strategie: Zjistili jsme, že konkurence se tématu IBS téměř nevěnuje. V zahraničí je téma IBS dobře známo. V Česku a na Slovensku není tento pojem tolik vyhledávaný. Proto jsme se rozhodli využít to, že PROIBS® může být jako první značka, která téma otevře. Jelikož ale samotné IBS nebo IBS symptomy nejsou hledané výrazy, využili jsme konkrétní zdravotní příznaky (průjem, zácpa, plynatost, křeče v břiše), které naopak hodně vyhledávané jsou. Začali jsme na ně tvořit blogové články a další webové texty, které edukují čtenáře, že tyto symptomy mohou mít spojitost s IBS a my mu nabízíme řešení v podobě našeho produktu. Důležité také bylo soustředit se a vybírat taková klíčová slova, která zohledňují dlouhodobost a chronické potíže.
4
Návrh kampaní: Kampaně máme rozdělené na vyhledávací a obsahové.
Vyhledávací kampaně máme rozdělené na jednotlivé symptomy, abychom viděli, které téma nám přinese nejlepší výsledky a tedy i zjistili, se kterým tématem produkt nejvíce spojovat.
V obsahových kampaních komunikujeme opět články z obsahové strategie, které nám vodí levnou ale relevantní návštěvnost na web. Jelikož produkt neprodáváme přímo na webu Proibs.cz, na který cílíme reklamu, ale online prodej probíhá ve vybraných lékárnách, nemá smysl dělat.
Remarketingovou reklamu. Když už uživatel totiž hledá přímo produkt, tak si jej lékárny odchytí svojí reklamou.
5
Brandová strategie: Abychom měli komunikaci značky ucelenou, rozhodli jsme se i samotnou komunikaci postavit na symptomech, které uživatelé můžou ve spojitosti s IBS mít.
První výsledky kampaní
SEO a tvorba edukativního obsahu na blog
Klíčovou součástí naší strategie byla tvorba blogových článků, které se zaměřily na konkrétní zdravotní příznaky související s IBS, jako jsou průjem, zácpa, plynatost nebo křeče v břiše. Cílem bylo oslovit čtenáře na základě jejich aktuálních problémů a nabídnout jim řešení v podobě našeho produktu PROIBS®. Klíčová slova pro články jsme pečlivě vybírali s ohledem na vyhledávací trendy a potřeby cílové skupiny.
Díky tomuto přístupu jsme dokázali nejen zvýšit organickou návštěvnost, ale také budovat povědomí o problémech spojených s IBS na českém a slovenském trhu. Obsahová strategie, postavená především na edukativních článcích a SEO, nám pomohla efektivně přivést cílové publikum na naše stránky.
TIP: Pokud chcete dosáhnout podobných výsledků, zaměřte se na klíčová slova s vysokým hledáním a nízkou konkurencí, strukturovaně je zakomponujte do článku a nezapomeňte optimalizovat meta popisy i odkazy pro maximální SEO efekt.
Výzvy, kterým čelíme
a jak jsme si s nimi poradili
V marketingu se setkáváme s různými výzvami, které vyžadují strategický a flexibilní přístup. Díky efektivní komunikaci a důkladné analýze výsledků dokážeme úspěšně čelit těmto nárokům.
ZDRAVÍ V REKLAMĚ?
Reklamní platformy přísněji vyhodnocují reklamy cílící na zdraví uživatelů.
Jak jsme si s tím poradili:
Citlivá práce s textem a obrázky. PPC specialista dává jasná doporučení, jak mají vypadat obrázky, videa a texty. Pravidelně řešíme jakékoliv upozornění od reklamních platforem.
Jak jsme PROIBS® tedy nastartovali?
Díky promyšlené strategii spuštění nové značky na českém a slovenském trhu jsme byli schopni zvýšit povědomí o problematice syndromu dráždivého střeva a zároveň novém produktu PROIBS®. Při přípravě strategie jsme vycházeli z detailní analýzy konkurence a z analýzy klíčových slov, která předurčila, která témata pro nás budou prioritní.
Kromě placených kanálů jsme strategii postavili na tvorbě obsahu optimalizovaného pro vyhledávače (SEO). Obsah jsme tvořili jak pro tematické stránky na webu, tak pro blog, který se dále využívá v obsahových kampaních např. na Seznamu.
Tvořit obsah jen pro vyhledávače ale nedává smysl a dlouhodobě nepodporuje relevanci webu, proto je nutné každý článek zaměřit na skutečné problémy uživatelů a jak jim pomoci, nejen samotným produktem, ale i např. změnou životního stylu. Díky tomu se nám dlouhodobě daří přivádět na web relevantní návštěvnost.