PŘÍPADOVÁ STUDIE
PROIBS®

Online a obsahová strategie
nového produktu

PŘÍPADOVÁ STUDIE PROIBS®

Online a obsahová strategie nového produktu

Jak nastartovat online marketing
nové značky

Pomohli jsme zvýšit
vyhledávání značky

z 0 na 1680

vyhledávání měsíčně během prvního měsíce kampaní

Jan Vlk z Ewopharmy

Jan Vlk
Ewopharma

„Na StartOnline nejvíce oceňuji jejich strategický a proaktivní přístup. Na každý projekt se dokáží podívat z nadhledu a díky jejich přístupu se nám daří naše značky soustavně rozvíjet. Oceňujeme zejména jejich schopnost propojovat data a kreativitu, což nám pomáhá dosahovat našich cílů. Spolupráci se studiem StartOnline tak vřele doporučujeme!“

Jak nastartovat online marketing nové značky

Pomohli jsme zvýšit
vyhledávání značky

z 0 na 1680

vyhledávání měsíčně během prvního měsíce kampaní

Jan Vlk z Ewopharmy

Jan Vlk
Ewopharma

„Na StartOnline nejvíce oceňuji jejich strategický a proaktivní přístup. Na každý projekt se dokáží podívat z nadhledu a díky jejich přístupu se nám daří naše značky soustavně rozvíjet. Oceňujeme zejména jejich schopnost propojovat data a kreativitu, což nám pomáhá dosahovat našich cílů. Spolupráci se studiem StartOnline tak vřele doporučujeme!“

Na začátku spolupráce

Ewopharma, distributor léčiv a zdravotnických produktů na evropském trhu, se na nás obrátil s výzvou představit na českém a slovenském trhu jejich nový produkt PROIBS®. S Ewopharmou jsme spolupracovali již v minulosti na jiných projektech a tentokrát jsme byli osloveni, abychom vytvořili online strategiia brand komunikaci tohoto unikátního produktu.

PROIBS® jako jediný produkt na trhu nabízí zmírnění obtíží a příznaků pro osoby trpící syndromem dráždivého tračníku (IBS). Cílem naší spolupráce tak bylo nejen uvést produkt na trh a zvýšit povědomí o jeho zdravotních benefitech, ale také efektivně oslovit cílovou skupinu zákazníků, kteří hledají řešení pro své zažívací potíže. Naším úkolem ve StartOnline bylo připravit strategii a nastavit komunikační kanály tak, aby PROIBS® našel své místo na trhu a získal důvěru zákazníků.

„Naše spolupráce se StartOnline začala, když jsme pro značku PROIBS® potřebovali vytvořit brandovou a online strategii pro uvedení této značky na český trh. StartOnline navrhlo strategii, která funguje již více než 3 roky. Také nám pravidelně dodávají podnětné informace o tom, jak se našim značkám daří a vždy hledají způsoby, jak naše aktivity dlouhodobě zlepšovat, říká Jan Vlk z Ewopharmy.

Postup při nastavení strategie prodeje

Pro PROIBS® jsme vyvinuli strategii, která se zaměřuje na specifické zdravotní příznaky spojené s IBS, jelikož samotný termín není v Česku a na Slovensku často vyhledávaný. Pomocí obsahu a cílených kampaní edukujeme o souvislostech těchto příznaků s IBS a nabízíme řešení prostřednictvím našeho produktu. Brandová komunikace je sjednocena se zaměřením na klíčové symptomy.

1

Průzkum konkurence: Než jsme začali navrhovat strategii, provedli jsme rozsáhlou analýzu konkurence, abychom pochopili jejich komunikaci a klíčové prvky, na které se zaměřují.

2

Analýza klíčových slov: Vypracovali jsme také analýzu klíčových slov, abychom identifikovali možnosti pro organický růst.

3

Obsahová strategie: Zjistili jsme, že konkurence se tématu IBS téměř nevěnuje. V zahraničí je téma IBS dobře známo. V Česku a na Slovensku není tento pojem tolik vyhledávaný. Proto jsme se rozhodli využít to, že PROIBS® může být jako první značka, která téma otevře. Jelikož ale samotné IBS nebo IBS symptomy nejsou hledané výrazy, využili jsme konkrétní zdravotní příznaky (průjem, zácpa, plynatost, křeče v břiše), které naopak hodně vyhledávané jsou. Začali jsme na ně tvořit blogové články a další webové texty, které edukují čtenáře, že tyto symptomy mohou mít spojitost s IBS a my mu nabízíme řešení v podobě našeho produktu. Důležité také bylo soustředit se a vybírat taková klíčová slova, která zohledňují dlouhodobost a chronické potíže.

4

Návrh kampaní: Kampaně máme rozdělené na vyhledávací a obsahové.

  • vyhledávací kampaně máme rozdělené na jednotlivé symptomy, abychom viděli, které téma nám přinese nejlepší výsledky a tedy i zjistili, se kterým tématem produkt nejvíce spojovat.
  • v obsahových kampaních komunikujeme opět články z obsahové strategie, které nám vodí levnou ale relevantní návštěvnost na web.
    jelikož produkt neprodáváme přímo na webu Proibs.cz, na který cílíme reklamu, ale online prodej probíhá ve vybraných lékárnách, nemá smysl dělat
  • remarketingovou reklamu. Když už uživatel totiž hledá přímo produkt, tak si jej lékárny odchytí svojí reklamou.

5

Brandová strategie: Abychom měli komunikaci značky ucelenou, rozhodli jsme se i samotnou komunikaci postavit na symptomech, které uživatelé můžou ve spojitosti s IBS mít.

Ewopharma, založená v roce 1959, má za sebou desítky let zkušeností v farmaceutickém průmyslu. Díky tomu dokáže farmaceutickým společnostem efektivně pomoci proniknout na trhy ve střední a východní Evropě a Švýcarsku. Nabízí na míru šité marketingové strategie, které umožňují farmaceutickým firmám rozšířit jejich mezinárodní dosah, vždy ve spolupráci s místními partnery. To umožňuje představit jejich produkty širšímu spektru zákazníků.

Naše aktivity:
Online strategie, Google Ads, Facebook Ads, obsahová strategie, SEO, blogové články, online analytika, tvorba a správa webu

Postup při nastavení strategie prodeje

Pro PROIBS® jsme vyvinuli strategii, která se zaměřuje na specifické zdravotní příznaky spojené s IBS, jelikož samotný termín není v Česku a na Slovensku často vyhledávaný. Pomocí obsahu a cílených kampaní edukujeme o souvislostech těchto příznaků s IBS a nabízíme řešení prostřednictvím našeho produktu. Brandová komunikace je sjednocena se zaměřením na klíčové symptomy.

1

Průzkum konkurence: Než jsme začali navrhovat strategii, provedli jsme rozsáhlou analýzu konkurence, abychom pochopili jejich komunikaci a klíčové prvky, na které se zaměřují.

2

Analýza klíčových slov: Vypracovali jsme také analýzu klíčových slov, abychom identifikovali možnosti pro organický růst.

3

Obsahová strategie: Zjistili jsme, že konkurence se tématu IBS téměř nevěnuje. V zahraničí je téma IBS dobře známo. V Česku a na Slovensku není tento pojem tolik vyhledávaný. Proto jsme se rozhodli využít to, že PROIBS® může být jako první značka, která téma otevře. Jelikož ale samotné IBS nebo IBS symptomy nejsou hledané výrazy, využili jsme konkrétní zdravotní příznaky (průjem, zácpa, plynatost, křeče v břiše), které naopak hodně vyhledávané jsou. Začali jsme na ně tvořit blogové články a další webové texty, které edukují čtenáře, že tyto symptomy mohou mít spojitost s IBS a my mu nabízíme řešení v podobě našeho produktu. Důležité také bylo soustředit se a vybírat taková klíčová slova, která zohledňují dlouhodobost a chronické potíže.

4

Návrh kampaní: Kampaně máme rozdělené na vyhledávací a obsahové.

Vyhledávací kampaně máme rozdělené na jednotlivé symptomy, abychom viděli, které téma nám přinese nejlepší výsledky a tedy i zjistili, se kterým tématem produkt nejvíce spojovat.

V obsahových kampaních komunikujeme opět články z obsahové strategie, které nám vodí levnou ale relevantní návštěvnost na web. Jelikož produkt neprodáváme přímo na webu Proibs.cz, na který cílíme reklamu, ale online prodej probíhá ve vybraných lékárnách, nemá smysl dělat.

Remarketingovou reklamu. Když už uživatel totiž hledá přímo produkt, tak si jej lékárny odchytí svojí reklamou.

5

Brandová strategie: Abychom měli komunikaci značky ucelenou, rozhodli jsme se i samotnou komunikaci postavit na symptomech, které uživatelé můžou ve spojitosti s IBS mít.

První výsledky kampaní

Vyhledávání značky po spuštění kampaní

Pomohli jsme zvýšit vyhledávání značky z 0 na 1680 vyhledávání měsíčně během prvního měsíce kampaní.

Televizní kampaň v lednu 2023

Jednorázová televizní kampaň měla sice rychlý efekt na růst návštěvnosti a významně nám pomohla získat širší povědomí, ale její dopad byl krátkodobý. Oproti tomu SEO přináší stabilní a postupný růst, který se vyvíjí dlouhodobě a neustále posiluje naši organickou návštěvnost.

Zdroje návštěvnosti webu

Naše obsahová strategie se projevila kontinuálním růstem organické návštěvnosti. Díky pravidelné a kvalitní tvorbě obsahu přivádí organická návštěvnost na stránky většinu trafficu.

SEO a tvorba edukativního obsahu na blog

Klíčovou součástí naší strategie byla tvorba blogových článků, které se zaměřily na konkrétní zdravotní příznaky související s IBS, jako jsou průjem, zácpa, plynatost nebo křeče v břiše. Cílem bylo oslovit čtenáře na základě jejich aktuálních problémů a nabídnout jim řešení v podobě našeho produktu PROIBS®. Klíčová slova pro články jsme pečlivě vybírali s ohledem na vyhledávací trendy a potřeby cílové skupiny.

Díky tomuto přístupu jsme dokázali nejen zvýšit organickou návštěvnost, ale také budovat povědomí o problémech spojených s IBS na českém a slovenském trhu. Obsahová strategie, postavená především na edukativních článcích a SEO, nám pomohla efektivně přivést cílové publikum na naše stránky.

TIP: Pokud chcete dosáhnout podobných výsledků, zaměřte se na klíčová slova s vysokým hledáním a nízkou konkurencí, strukturovaně je zakomponujte do článku a nezapomeňte optimalizovat meta popisy i odkazy pro maximální SEO efekt.

4 důvody, proč řešit SEO

1. získáte informace o chování uživatelů

2. zjistíte, co je trápí, co řeší

3. můžete tomu přizpůsobit strukturu a obsah na webu

4. a tím získáte organickou návštěvnost na web

Ukázky příspěvků na blogu

Ukázky nového webu

Výzvy, kterým čelíme
a jak jsme si s nimi poradili

V marketingu se setkáváme s různými výzvami, které vyžadují strategický a flexibilní přístup. Díky efektivní komunikaci a důkladné analýze výsledků dokážeme úspěšně čelit těmto nárokům.

REGULACE A LEGISLATIVA

Farmaceutický obor je specifický velmi přísnou regulací. Všechny texty tedy musí projít přes regulatory oddělení, které určí, zda jsou texty v souladu s legislativou.

Jak jsme si s tím poradili:

Díky jasné komunikaci s klientem naši copywriteři již mají cit a dokážou odhadnout, které výrazy mohou použít a které nám naopak tzv. “neprojdou”. Na schvalování textů si také musíme nechat více času než obvykle a je potřeba s tím počítat v plánech.

ZDRAVÍ V REKLAMĚ?

Reklamní platformy přísněji vyhodnocují reklamy cílící na zdraví uživatelů.

Jak jsme si s tím poradili:

Citlivá práce s textem a obrázky. PPC specialista dává jasná doporučení, jak mají vypadat obrázky, videa a texty. Pravidelně řešíme jakékoliv upozornění od reklamních platforem.

KONVERZE U KONKURENCE

Konverze probíhá v lékárně nebo na webech lékáren.

Jak jsme si s tím poradili:

Pravidelný reporting s klientem, kdy detailně procházíme celkové obchodní výsledky z celého trhu. Data z lékáren sice nemáme, ale máme indikaci, jak se traffic, který přivedeme my na webech lékáren dále chová. Z toho můžeme dále optimalizovat naše aktivity.

Jak jsme PROIBS® tedy nastartovali?

Díky promyšlené strategii spuštění nové značky na českém a slovenském trhu jsme byli schopni zvýšit povědomí o problematice syndromu dráždivého střeva a zároveň novém produktu PROIBS®. Při přípravě strategie jsme vycházeli z detailní analýzy konkurence a z analýzy klíčových slov, která předurčila, která témata pro nás budou prioritní.

Kromě placených kanálů jsme strategii postavili na tvorbě obsahu optimalizovaného pro vyhledávače (SEO). Obsah jsme tvořili jak pro tematické stránky na webu, tak pro blog, který se dále využívá v obsahových kampaních např. na Seznamu.

Tvořit obsah jen pro vyhledávače ale nedává smysl a dlouhodobě nepodporuje relevanci webu, proto je nutné každý článek zaměřit na skutečné problémy uživatelů a jak jim pomoci, nejen samotným produktem, ale i např. změnou životního stylu. Díky tomu se nám dlouhodobě daří přivádět na web relevantní návštěvnost.

Potřebujete také nastartovat či restartovat váš online marketing?