Publikováno: 14 ledna, 20184,3 min čtení

Zveřejňujete na Facebooku statusy s odkazem na váš či jiný web? Určitě jste zaznamenali, že nadále není možné upravovat obrázek, název a popisek odkazu. Facebook si tyto informace načte přímo z webu a dále se s tím nedá nic dělat. Text příspěvku stále měnit možné je, ale ne vždy je vhodné mít stejný náhledový obrázek na stránce a při sdílení na sociálních sítích. Pro upoutání pozornosti a zvýšení počtu prokliků na web je někdy potřebné vytvořit speciální obrázek, či pozměnit popisek pod ním. Změna se týká jak příspěvků uživatelů tak i stránek.

Proč to Facebook vlastně udělal? V oficiálním vyjádření se píše, že takto bojuje proti „fake news“. Je to ale opravdu jenom proto? Pravděpodobnější varianta je ta, že Facebook jednoduše chce, aby si víc uživatelů za příspěvky platilo. Právě v nástrojích na správu reklam je plně upravitelné sdílení odkazů možné.

Jsou tedy dvě možnosti, jak můžete editovat náhledy odkazů při sdílení. Jeden jsem již naznačila v předešlém odstavci, tedy využitím nástrojů na tvorbu reklam a druhá možnost je úprava meta značek ve vašem webu. Pro naše klienty využíváme při tvorbě webu platformu WordPress, proto se v tomto článku zaměříme právě na něj. Pojďme se tedy blíže podívat na obě možnosti.

1. Úprava meta textů přímo v administraci WordPressu

Abychom mohli změny jednoduše udělat, budeme potřebovat mít nainstalovaný plugin Yoast SEO. Pokud ho v administraci nemáte, stačí jej najít v oficiálním katalogu pluginů a můžete jej nainstalovat přímo z WordPress administrace přes záložku levého menu Pluginy -> Instalace pluginů.

Plugin se pak zobrazí v detailu každé stránky, kde můžete změny realizovat.

 

Pokud necháte vše bez úprav, tak při sdílení na sociálních sítích se vám jako obrázek zobrazí ten, který jste zvolili jako náhledový, titulek se automaticky vezme z názvu příspěvku a do popisku se použije prvních pár vět, či slov z vašeho příspěvku.

Pokud ale chceme změnit některou nebo všechny nabízené informace, přejdeme v levém menu Yoast SEO pluginu na záložku s ikonkou sociálních sítí.

V zobrazeném formuláři můžete nastavit titulek, popisek a taky obrázek.

Po zadání všech informací uložte příspěvek. Následně bude potřeba přemazat cache, čím se provede aktualizace informací, které jste vložili na web. Přejděte do nástroje Debugger a vložte URL vašeho příspěvku:


Následně klikněte na tlačítko „Scrape again“ a to v případě, že zobrazené informace neodpovídají těm nově přidaným. Takto se vše aktualizuje a obsah je připraven ke sdílení.

Nezapomeňte ale, že obrázek musí mít určitou velikost, aby ho Facebook vypublikoval. Ideální rozměr při sdílených odkazech je 1200×628 px. Jestli vám tedy Facebook obrázek nevezme, podívejte se, jestli splňujete požadavky na formát.

Pokud máme již vše nastaveno, můžeme příspěvek vypublikovat na Facebooku:

2. Příprava příspěvků přes nástroj Facebook Business Manager

Druhou možností, jak přizpůsobovat sdílené odkazy je využití Power Editoru, tedy nástroje pro vytváření reklamy. Kromě reklamy zde také můžete vytvářet příspěvky, které nebudete sponzorovat ale přes tento nástroj je jenom vypublikujete na svojí zdi. Přesný popis, jak toto udělat je hezky popsaný přímo v nápovědě Facebooku.

Tento nástroj však můžete použít jenom v případě, že máte ke svojí Stránce vytvořen inzertní účet a zvolenou metodu platby.

Kompletní návod, jak si založit účet ve Facebook Business Manageru a proč je to vlastně výhodné jsme popsali v tomto článku.

Je pro vás WordPress, či Facebook španělská vesnice ale přesto si uvědomujete potřebu s těmito nástroji pracovat? Kontaktujte nás, rádi vám pomůžeme.

Publikováno: 14 ledna, 20184,3 min čtení

Zveřejňujete na Facebooku statusy s odkazem na váš či jiný web? Určitě jste zaznamenali, že nadále není možné upravovat obrázek, název a popisek odkazu. Facebook si tyto informace načte přímo z webu a dále se s tím nedá nic dělat. Text příspěvku stále měnit možné je, ale ne vždy je vhodné mít stejný náhledový obrázek na stránce a při sdílení na sociálních sítích. Pro upoutání pozornosti a zvýšení počtu prokliků na web je někdy potřebné vytvořit speciální obrázek, či pozměnit popisek pod ním. Změna se týká jak příspěvků uživatelů tak i stránek.

Proč to Facebook vlastně udělal? V oficiálním vyjádření se píše, že takto bojuje proti „fake news“. Je to ale opravdu jenom proto? Pravděpodobnější varianta je ta, že Facebook jednoduše chce, aby si víc uživatelů za příspěvky platilo. Právě v nástrojích na správu reklam je plně upravitelné sdílení odkazů možné.

Jsou tedy dvě možnosti, jak můžete editovat náhledy odkazů při sdílení. Jeden jsem již naznačila v předešlém odstavci, tedy využitím nástrojů na tvorbu reklam a druhá možnost je úprava meta značek ve vašem webu. Pro naše klienty využíváme při tvorbě webu platformu WordPress, proto se v tomto článku zaměříme právě na něj. Pojďme se tedy blíže podívat na obě možnosti.

1. Úprava meta textů přímo v administraci WordPressu

Abychom mohli změny jednoduše udělat, budeme potřebovat mít nainstalovaný plugin Yoast SEO. Pokud ho v administraci nemáte, stačí jej najít v oficiálním katalogu pluginů a můžete jej nainstalovat přímo z WordPress administrace přes záložku levého menu Pluginy -> Instalace pluginů.

Plugin se pak zobrazí v detailu každé stránky, kde můžete změny realizovat.

 

Pokud necháte vše bez úprav, tak při sdílení na sociálních sítích se vám jako obrázek zobrazí ten, který jste zvolili jako náhledový, titulek se automaticky vezme z názvu příspěvku a do popisku se použije prvních pár vět, či slov z vašeho příspěvku.

Pokud ale chceme změnit některou nebo všechny nabízené informace, přejdeme v levém menu Yoast SEO pluginu na záložku s ikonkou sociálních sítí.

V zobrazeném formuláři můžete nastavit titulek, popisek a taky obrázek.

Po zadání všech informací uložte příspěvek. Následně bude potřeba přemazat cache, čím se provede aktualizace informací, které jste vložili na web. Přejděte do nástroje Debugger a vložte URL vašeho příspěvku:


Následně klikněte na tlačítko „Scrape again“ a to v případě, že zobrazené informace neodpovídají těm nově přidaným. Takto se vše aktualizuje a obsah je připraven ke sdílení.

Nezapomeňte ale, že obrázek musí mít určitou velikost, aby ho Facebook vypublikoval. Ideální rozměr při sdílených odkazech je 1200×628 px. Jestli vám tedy Facebook obrázek nevezme, podívejte se, jestli splňujete požadavky na formát.

Pokud máme již vše nastaveno, můžeme příspěvek vypublikovat na Facebooku:

2. Příprava příspěvků přes nástroj Facebook Business Manager

Druhou možností, jak přizpůsobovat sdílené odkazy je využití Power Editoru, tedy nástroje pro vytváření reklamy. Kromě reklamy zde také můžete vytvářet příspěvky, které nebudete sponzorovat ale přes tento nástroj je jenom vypublikujete na svojí zdi. Přesný popis, jak toto udělat je hezky popsaný přímo v nápovědě Facebooku.

Tento nástroj však můžete použít jenom v případě, že máte ke svojí Stránce vytvořen inzertní účet a zvolenou metodu platby.

Kompletní návod, jak si založit účet ve Facebook Business Manageru a proč je to vlastně výhodné jsme popsali v tomto článku.

Je pro vás WordPress, či Facebook španělská vesnice ale přesto si uvědomujete potřebu s těmito nástroji pracovat? Kontaktujte nás, rádi vám pomůžeme.